שילוח בינלאומי | שילוח אווירי
התקשרו עכשיו ‎03-974-3030
      המשך >

רוצה לקבל הצעת מחיר?

מלא את הטופס ונציג מטעמנו יצור איתך קשר בהקדם
שלח
רכבים ביבוא אישי

הובלה ימית לאירופה

מתי נדרש שילוח בינלאומי?

ישנם שני מקרים עיקריים, בהם תצטרכו לבצע שילוח בינלאומי: רילוקיישן או ייבוא וייצוא. בשני המקרים מדובר על שילוח של מטען רב וגדול, אותו ודאי תעדיפו לשלח דרך הים ובנוסף, לעתים גם יש צורך בשליחת חפץ בודד, שבשל תכונותיו עדיף גם כן להוביל אותו בדרך זו. חשוב לציין, שניתן לבצע הובלה בינלאומית גם דרך היבשה או דרך האוויר, אבל במאמר זה נתמקד בהובלה דרך הים.


מילים ספורות על שתי הדרכים האחרות

כאמור, ניתן לבצע הובלה בינלאומית גם דרך היבשה ודרך האוויר. הובלה יבשתית היא בדרך כלל הזולה והמהירה ביותר. אבל כאשר מדובר על הובלה לאירופה, היא לא מתאפשרת משום שאין דרך יבשתית פתוחה לשם כך. לגבי הובלה דרך האוויר, הרי שהדרך פתוחה ומדובר על דרך מהירה במיוחד. יחד עם זאת, העלויות שלה גבוהות ולא כל מטען יכול לעבור באופן זה.


היתרונות של הובלה ימית

להובלה ימית יש יתרונות על פני שתי הדכים האחרות. לדוגמה, העלויות הנמוכות, בעיקר בהשוואה להובלה אווירית. חשוב גם לציין, שיש סוגי מטענים, אותם לא ניתן להוביל דרך האוויר, אלא רק דרך הים. מדובר על מטענים בעלי מרכיבים כימיים כדוגמת תרופות וכדומה, מטענים בעלי צורות מיוחדות או בעלי גודל או נפח גדולים במיוחד, מטענים הדורשים שמירה בתנאים מיוחדים כמו טמפרטורה מסוימת ועוד.


מתי זה חשוב?

במרבית המקרים, הבחירה בדרך ההובלה לאירופה נמצאת בידי השולח. יחד עם זאת, כפי שנכתב לעיל, לא תמיד זה כך. לדוגמה, אם אתם עוסקים בייצוא של תרופות, לא תוכלו להוביל את החומרים דרך האוויר וכמו כן, אם אתם עוסקים בייצוא של מוצרי מזון, שדורשים הובלה בטמפרטורה מסוימת לשמירה על האיכות, תיאלצו לבצע את ההובלה דרך הים. חשוב לציין, שדווקא במקרים של הובלה בינלאומית לצרכים עסקיים, הרי שהובלה ימית עדיפה גם בשל העלויות הנמוכות יותר בהשוואה להובלה האווירית.


למה בכלל להוביל לאירופה?

מלבד הקרבה הגיאוגרפית בין ישראל לבין מדינות אירופה השונות, ישנה גם קרבה תרבותית המובילה ליחסים עסקיים קרובים בתחומים רבים. עובדה זו מובילה גם ישראלים רבים לארוז את מטלטליהם ולעשות רילוקיישן, בין אם במטרה להתנסות במגורים במדינה אחרת ובין אם בשליחות כזו או אחרת מטעם העבודה. גם עסקי הייבוא והייצוא עם אירופה משגשגים יותר ויותר בכל שנה שעוברת.


אירופה לעומת ארצות הברית

גם עם אירופה וגם עם ארצות הברית יש לנו יחסים עסקיים ותיירותיים נפלאים ולכן אלה הם שני יעדים, אתם תחום ההובלה הבינלאומית מאוד נפוץ. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה, שאירופה הרבה יותר קרובה אלינו מבחינה גיאוגרפית ולכן ברור, שביצוע משלוח לארצות הברית ייקח יותר זמן ויהיה כרוך בהוצאות גבוהות יותר מאשר משלוח לאירופה. יתרה מזאת, ישנן חברות שמשלוחים לארצות הברית זו המומחיות שלהן בשל מורכבות זו.


חברות מקצועיות

כאמור, התחום של שילוח בינלאומי הוא תחום מבוקש ומורכב לא פחות. לכן מומלץ בחום להיעזר בחברות עם אנשי מקצוע מומחים בתחום כשעולה הצורך בשירות זה. כך תוכלו להיות בטוחים, שהמטען שלכם יגיע ליעדו, ללא קשר למדינה הספציפית באירופה, אליה אתם רוצים לבצע את השילוח, וללא קשר לסוג המטען שלכם. חברות אלו, ילוו אתכם לאורך כל התהליך ויעזרו לכם הן בצג התפעולי והן בצד הביורוקרטי של השילוח.