שילוח בינלאומי | שילוח אווירי
התקשרו עכשיו ‎03-974-3030
      המשך >

רוצה לקבל הצעת מחיר?

מלא את הטופס ונציג מטעמנו יצור איתך קשר בהקדם
שלח
רכבים ביבוא אישי

כיצד לשלוח מטען כבד?

כיצד לשלוח מטען כבד?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בכל מה שקשור לנושא של הובלה בינלאומית היא איך לשלוח מטען כבד או רגיש במיוחד? במאמר זה נענה על שאלה זו כמו גם על שאלות נפוצות נוספות בתחום זה.

שילוח בינלאומי על קצה המזלג

שילוח בינלאומי, שנקרא גם הובלה בינלאומית, הוא האמצעי להעביר מטענים מכל הסוגים ממדינה אחת לאחרת בשלוש דרכים אפשריות: דרך הים, דרך האוויר ודרך היבשה, עליהן נרחיב בהמשך. הובלה לחו"ל או הובלה מחו"ל לארץ נדרשות בשל מגוון רחב של סיבות, כאשר העיקריות שבהן הן רילוקיישן או לצורך עסקים כמו במקרים של ייצוא וייבוא. כמו כן, כיום האינטרנט הפך את העולם לקטן יותר מתמיד וכך ישנן חנויות וירטואליות, המציעות את מוצריהן לאנשים מכל רחבי העולם, אותם יש להעביר בין המדינות השונות.

אפשרויות שילוח

כאמור, ישנן שלוש דרכים לביצוע שילוח בינלאומי: דרך הים דרך היבשה ודרך האוויר. כל דרך היא בעלת יתרונות וחסרונות משלה וכמו כן, גם בעלת מגבלות. לדוגמה, כדי להעביר מטען דרך היבשה, צריך להיות נתיב יבשתי שיאפשר זאת ובמרבית המקרים, למרות שמדובר בדרך מהירה וזולה, אין אפשרות כזו. כמו כן, יש מטענים מסוגים שונים, אותם גם לא ניתן להעביר דרך האוויר ואז האפשרות היחידה שנותרת היא דרך הים.

ומה לגבי מטען כבד?

מטען כבד הוא אחת הדוגמאות הנפלאות לסוגי מטענים, אותם ניתן להעביר אך ורק דרך הים. דוגמה זו מצטרפת לדוגמאות נוספות כמו מטענים של חומרים מסוכנים או כימיים ואף תרופות, מטענים בעלי צורות משונות, שיקשו על העמסת מטענים נוספים על מטוס, מטענים שזקוקים להובלה בטמפרטורה מסוימת ועוד. כמובן, לא כל מה שנראה לכם כמטען כבד אכן נופל תחת הגדרה זו מבחינת הובלה בינלאומית ולכן חשוב לבדוק את הדברים לגבי המטען הספציפי שלכם עם אנשי מקצוע מבעוד מועד.

איך מגדירים מטען כבד?

כשמדברים על מטען כבד בהקשר של הובלה לחו"ל, הכוונה היא כמובן בעיקר למשקל, אבל לכך נוספים גם פרמטרים נוספים כמו הגודל והצורה של המטען. כאמור, מטענים בעלי צורה מיוחדת לא יכולה להיות מועברים לחו"ל דרך האוויר, אלא רק דרך הים וכך גם לגבי מטענים גדולים במיוחד. אם ניקח כדוגמה רכבים, הרי שהן בשל צורתם, הן בשל גודלם והן בשל משקלם, הם נחשבים למטען כבד ועליהם להיות מובלים אך ורק דרך הים.

איך ההובלה הימית עובדת?

יש שלבים, שעובר כל מטען שנשלח דרך הים, בין אם לחו"ל ובין אם לישראל. ראשית, יש להביא אותו למקום ובמידה ומדובר במטען כבד, יש לדאוג להובלה מתאימה. שנית, יש לארוז אותו בהתאם לצרכים שלו. לדוגמה, אם מדובר בפריטים רבים וקטנים, יש לארוז אותם בארגזים מתאימים ולהעמיס אותם על מכולה. כמו כן, אם מדובר על מטען שביר או רגיש, יש לעטוף אותו כדי לשמור עליו ואם מדובר על מטען בעל צורך בשמירה בטמפרטורה מסוימת, יש לדאוג לכך כבר מראש.

עזרת מומחים

בכל מה שקשור לנושא של הובלה בינלאומית, ובעיקר אם מדובר על משלוח לארצות הברית, חשוב להתייעץ עם מומחים. הסיבה לכך, שחשוב לקבל ייעוץ ועזרה בעיקר במשלוחים לארצות הברית היא, שהתחום של משלוח לארצות הברית הוא מורכב במיוחד. אבל הבשורה הטובה היא, שאנשי המקצוע מכירים היטב את התחום ולכן יכולים לעזור לכם להעביר את המטען שלכם, כבד או לא, בשלום ליעדו. מה שחשוב הוא, לבחור את אנשי המקצוע שלכם היטב ולוודא, שהם אכן מקצועיים ומנוסים בכל מה שקשור לתחום של שילוח בינלאומי.