שילוח בינלאומי | שילוח אווירי
התקשרו עכשיו ‎03-974-3030
      המשך >

רוצה לקבל הצעת מחיר?

מלא את הטופס ונציג מטעמנו יצור איתך קשר בהקדם
שלח
רכבים ביבוא אישי

כל מה שרציתם לדעת על שילוח בינלאומי

קצת על שילוח בינלאומי באופן כללי
השילוח הבינלאומי הוא השם הכולל של פעולת העברת כבודה ממדינה אחת לאחרת ואף מיבשת אחת לאחרת. את השילוח ניתן לעשות בשלוש דרכים: אוויר, ים או יבשה ועל כל אחת משלוש הדרכים האלו נרחיב בהמשך. יש הזקוקים לשילוח באופן שוטף, לדוגמה לצרכי מסחר, ויש הזקוקים לו באופן חד פעמי, כמו במקרה של שילוח עקב מעבר מגורים במדינה אחרת – רילוקיישן.
דרכי השילוח
כאמור, ישנן שלוש דרכים לשלוח כבודה בין ארצות ויבשות. יחד עם זאת, הדרך היבשתית איננה רלוונטית באחוז ניכר מהמקרים, משום שהיא דורשת דרך יבשתית פתוחה ורציפה לכל אורכה ולכן, למרות היותה הדרך המהירה והזולה ביותר, רוב המשלחים נאלצים לוותר עליה. לעומת זאת, לדרך האווירית והימית יש ביקוש רב משום שהן נותנות מענה לשילוחים מכל ארץ ומוצא ולכל מדינת יעד.
השוני בין הדרך הימית לבין הדרך האווירית
בעוד שהדרך האווירית מתאפשרת בין כל המדינות ללא יוצא מן הכלל, הדרך הימית דורשת גישה לים. יחד עם זאת, לעתים ניתן לבצע שילוח ימי גם עם מדינות שאין בתחומן חוף ים על ידי שילוח למדינה שכנה ומשם ביצוע שילוח יבשתי. אבל זהו לא ההבדל המשמעותי באמת בין שתי הדרכים! ההבדל הגדול ביותר הוא אופי הכבודה, אותה ניתן לשלח. כלומר, בעוד שבשילוח ימי ניתן לשלוח כל סוג של כבודה, ישנם סוגי כבודה, אותם לא ניתן לשלוח דרך האוויר. לדוגמה, מטען כבד או גדול במיוחד, חומרים כימיים, כבודה בעלת צורה מיוחדת וכך הלאה.
ההבדל של התדירות
לתדירות ביצוע השילוח יש משמעויות שונות. אחת המשמעותיות ביותר שבהן היא ההזדמנות להפיק לקחים. הכוונה היא לכך, שכאשר תדירות השילוח היא גבוהה, ניתן בכל פעם מחדש ללמוד מטעויות העבר ולתקן ולשפר בשביל הפעמים הבאות. אם אתם רוצים לבצע שילוח בינלאומי באופן חד פעמי, חשוב יותר מתמיד ללמוד את התחום ולעשות כל שניתן כדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר כבר בפעם הראשונה.
תלוי מקום וצורך
בחירת הדרך לביצוע הובלה בינלאומית יכולה לנבוע, בין היתר, גם מהצורך לשמו אתם מבצעים את ההובלה וגם ממדינת היעד שלכם. לדוגמה, אם אתם מתכננים משלוח לארצות הברית במטרה לעבור לגור שם, הרי שתצטרכו שהחפצים שלכם יגיעו אל היעד במהירות האפשרית. זאת, כדי שתוכלו לשלוח אותם מאוחר ככל האפשר ולקבל אותם מוקדם ככל האפשר וכך לא להישאר בלי החפצים שלכם לזמן רב.
עוד על משמעות המקום
למדינת היעד של השילוח יש השלכות רבות, בעיקר משום שלכל מדינה יש מדיניות שונה לגבי הכנסת כבודה אליה. לכן חשוב לבצע את התהליך עם עמיל מכס, המתמחה בתחום השילוח הבינלאומי ובעיקר בהובלה לאותה מדינת יעד, אליה אתם מעוניינים לבצע את השילוח שלכם. 
לשלח בתבונה
כפי שוודאי כבר הבנתם, התחום של הובלה לחו"ל הוא תחום רחב ומורכב ולכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע מכל התחומים הנושקים לתחום זה, בין אם מדובר על הובלה חד פעמית או רב פעמית. הכוונה היא לאנשי מקצוע כדוגמת עמיל מכס, סוכן ביטוח מתאים וכדומה. אנשי מקצוע אלה יכולים להבטיח את הגעת המטען שלכם בשלום ליעדו על ידי שילוח נבון ועל ידי ביצוע מעקב לאורך הדרך עד להגעה לחוף המבטחים.